Aktualności

20 marca 2019 06:49 | Aktualności

Zwiedzamy europejską stolicę czyli kolejna grupa uczniów Jedynki w Londynie!

‘’To było zawsze moje marzenie- zobaczyć Londyn’’- tak wielu uczniów mówiło, gdy prowadziłyśmy lekcje języka angielskiego. Aby pokazać uczniom jak ciekawy może być Londyn postanowiłyśmy  zorganizować pod raz kolejny, we współpracy z tarnogórskim Biurem Podróży MatyrafaTravel, trzydniową wycieczkę do Londynu. W dniach od 17 do 19 marca  grupa młodzieży z klas 7, 8 Szkoły Podstawowej i 3 dotychczasowego Gimnazjum zrealizowała napięty program wycieczki- zobaczyliśmy wszystkie najważniejsze punkty europejskiej stolicy- Katedrę Św.Pawła, Tower of London, Tower Bridge, Pałac Westminsterski oraz Big Bena. Uczniowie byli zachwyceni tym, co zobaczyli w jednym z trzech wielkich muzeów znajdujących się przy Exhibition Road w Muzeum Historii Naturalnej. Na koniec dnia pierwszego wszyscy chętnie spacerowali w centrum Londynu zachwycając się jak oświetlone  zabytki wyglądają wieczorem. Drugi dzień upłynął pod znakiem pięknej ( jakby nie londyńskiej) pogody- młodzież odbyła całodniową wycieczkę do Greenwich. Trzeciego dnia byliśmy na Trafalgar Square, Leister Square i miejscu, na które wielu uczniów czekało najbardziej- Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud.

Lot samolotem, podróżowanie londyńskim metrem oraz atmosfera panująca w Londynie przysporzyła wszystkim uczniom wiele uśmiechu a czasem płaczu z radości, że co to dotychczas było tylko zdjęciem z podręcznika do nauki języka, teraz jest w zasięgu wzroku czy ręki.

Ciężko ująć w słowa co czułyśmy, gdy nasi uczniowie świetnie sobie radzili rozmowami z rodowitymi Anglikami przy okazji zamawiania jedzenia, zakupu pamiątek czy odpowiadaniem na pytania pracowników lotniska w trakcie odprawy. Wielu z nich chwaliło naszą grupę za dyscyplinę oraz uśmiech na twarzy.

Młodzież naszej szkoły oprócz poszerzenia swojej wiedzy z zakresu dziedzictwa kulturowego Londynu zdobyła także coś więcej- dalszą motywację do poznawania świata, podróżowania i  uczenia się języka. Możemy być z nich bardzo dumne.

Iwona Atamaniuk, Sylwia Piekarczyk

Przeczytano: 119 razy. Wydrukuj|Do góry

Zwiedzamy europejską stolicę czyli kolejna grupa uczniów Jedynki w Londynie!